اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ ۰۹:۴۳ Asia/Dushanbe
  • کشف شبکه ها و تجهیزات خرابکاری در ایران
    کشف شبکه ها و تجهیزات خرابکاری در ایران

وزارت اطلاعات ایران از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد.

چهارشنبه سوری، یک جشن بهاری در ایران است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می شود که با نام‌های جشن چهارشنبه آخر سال و شب چهارشنبه سرخ نیز شناخته می‌شود.

مردم در این روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان مراسمی را برگزار می کنند که ریشه اش به قرن ها پیش باز می گردد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران آمده است، به دنبال دریافت اطلاعات معتبر در خصوص وجود توطئه های چندگانه ای برای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در شب های منتهی به چهارشنبه ی آخر سال، نیروهای امنیتی ایران در روزهای گذشته با بکارگیری انواع شیوه های ردیابی اطلاعاتی، امنیتی و فنی، موفق به شناسایی و بازداشت چندین تیم تروریستی و کشف انواع مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجک‌های دستی و خمپاره‌های دست ساز شدند.

شناسایی و بازداشت تیم 21 نفره از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران، شناسایی و بازداشت یک هسته ی وابسته به گروهک های تروریستی منافقین و شبکه ی همکار آن در مشهد مقدس و کشف تعداد 300 نارنجک دست ساز، کشف تعداد 162 نارنجک دست ساز، بیسیم و مقادیر فراوانی مواد اولیه تولید نارنجک در یکی از شهرهای غرب ایران، دستگیری عوامل اصلی تهیه مواد پیشساز بمب در آن شهرستان و مرتبطین آنها در تهران، بازداشت عناصر گروهک تروریستی منحله دمکرات، بخشی از اقدامات وزارت اطلاعات ایران در این اطلاعیه است.

وزارت اطلاعات ایران در این اطلاعیه تصریح کرد، متهمین بازداشت شده اقدامات خرابکارانه ای همچون آتش زدن اموال عمومی، به ویژه اتوبوسها در چهارراه های شلوغ و تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپاره های دست ساز را در برنامه داشتند که با تلاش نیروهای امنیتی ایران ناکام ماندند.

کلیدواژه