اسفند ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹ Asia/Dushanbe
  •  کنعانی چافی: ارائه ابتکار میانجیگری ⁧عراق⁩ بین تهران و ریاض ناشی از نگاه راهبردی سردار سلیمانی بود

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: سردار سپهبد شهید« قاسم سلیمانی»  معمار صلح، آشتی و برادری بین ملتها و کشورهای اسلامی بود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنج‌شنبه در توئیتی نوشت: سردار ⁧سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»⁩ نه تنها ⁧ قهرمان مبارزه با تروریسم⁩ و امنیت ساز در منطقه، بلکه سردار و معمار صلح، آشتی و برادری بین ملت‌ها و کشورهای اسلامی بود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود:‏ارائه ابتکار میانجیگری ⁧ عراق⁩ بین ⁧ ایران⁩ و ⁧ عربستان⁩ ناشی از نگاه راهبردی سردار بود.
جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در پی ماه‌ها مذاکرات صورت گرفته، برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.
در جریان مذاکرات ایران و عربستان در شهر پکن، دو کشور جمعه یازدهم مارس توافق کردند که پس از هفت سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
بر اساس توافق دو کشور، وزیران امورخارجه ایران و عربستان سعودی ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر تا دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفیران و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

کلیدواژه