فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۷ Asia/Dushanbe
  • دعوت ارگان ها و سازمان‌ها از  مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس  سازمان ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف از مردم برای حضور باشکوه تر در این راهپیمایی دعوت کردند.

جمعه ۲۵ فروردین (۲۳ ماه رمضان/۱۳ آوریل  ۲۰۲۳) روز جهانی قدس است.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بسیج جامعه زنان، مجمع جهانی صلح اسلامی ،‌ جمعیت دفاع از ملت فلسطین و سازمان بسیج ادارات،‌ اقشار و متخصصان با صدور بیانیه های جداگانه ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
در بیانیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت روز جهانی قدس آمده است، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نشانه تدبیر و دوراندیشی حکیمانه امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده تا برای همیشه مساله فلسطین تا آزادی قدس شریف در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده بماند.
در بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان ایران نیز ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی روز  جهانی قدس آمده است: مسلمانان هوشیار خوب می دانند که رژیم غاصب صهیونیستی با اصل دیانت و اهداف الهی در ستیز است و استعمار انگلیس صحنه گردان اصلی آن در آغاز بوده که اینک جای خود را به دولتمردان کاخ سفید سپرده است و تنها راه مقابله با جنایات روز افزون صهیونیست ها، خشکاندن ریشه این رژیم متکی به افسانه هلوکاست و حذف آن از صحنه گیتی است.
مجمع جهانی صلح اسلامی نیز در بیانیه اعلام کرد: ایجاد جهانی مبتنی بر صلح، دوستی، عدالت و حفظ کرامت انسانی آرزوی همه انسانها، ملت ها، فرهنگ ها و ادیان است، اما برخی تحولات و وقایع موجود در عرصه روابط بین الملل به خوبی نشانگر آن است که در "سده اخیر" آنچه بیش از همه مورد تهدید و نقض قرار داشته، صلح، عدالت و کرامت انسان ها بوده است.
روابط عمومی سازمان بسیج ادارات، اقشار و متخصصان هم در بیانیه ای آورده است: روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی است.
بسیج قوه قضائیه نیز در اطلاعیه به مناسبت روزجهانی قدس اعلام کرد مسلمانان و آزادیخواهان جهان، امسال روز جهانی قدس را در شرایطی گرامی می دارند که علاوه بر سفاکی ها و جنایات رژیم صهیونیستی قتل عام و کودک کشی قبیله آل سعود در یمن ادامه دارد.

کلیدواژه