فروردین ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۵:۲۲ Asia/Dushanbe
  •  رایزنی ایران و تاجیکستان درخصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح تاجیکستان و فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) درباره چگونگی برگزاری رزمایش‌های مرکب گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ «حسین ولیوند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ژنرال «اگیم زاد شرف» جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس هیات نظامی تاجیکستان در تهران با استقبال از همکاریهای دوکشور دوست و هم‌پیمان ابراز امیدواری کرد، روابط ایران و تاجیکستان در همه حوزه‌ها و به‌ویژه حوزه دفاعی بیش از پیش گسترش یابد. 
سرتیپ ولیوند با ارائه توضیحاتی درباره اقدامات آموزشی و پژوهشی دانشگاه  فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ایران در حوزه تعلیم افسران ارتش و سایر نیرو‌های مسلح در سطوح مختلف دارای تجربه و اندوخته‌های علمی قابل توجهی است و در حوزه آموزش و پژوهش نیز از قابلیت‌های ارزشمند و به‌روزی برخوردار بوده که بسترساز ارتقای توان دفاعی کشور است.


ژنرال «اگیم زاد شرف» رئیس هیات نظامی تاجیکستان نیز با قدردانی از میزبانی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آموزش‌های نظامی در تاجیکستان قدمت طولانی دارد و آموزش‌های انجام شده در ایران شباهت بسیاری با آموزش‌های نظامی در آن کشور دارد.


هیأت نظامی تاجیکستان از روند رزمایش جنگ ترکیبی که در دافوس ارتش در حال برگزاری است، مطلع شده و در ادامه از اماکن مختلف این دانشگاه از جمله مرکز بازی جنگ، دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده پشتیبانی و ستاد و موزه جنگ دافوس بازدید کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه