اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۸ Asia/Dushanbe
  • تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی افغان در ایران
    تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی افغان در ایران

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین‌الملل از تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در کشور خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، وحید حدادی اصل قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین‌الملل با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در کشور مشغول تحصیل هستند تصریح کرد، بعد از اعمال محدودیت تحصیل برای دختران افغانستانی سه دانشگاه تک جنسیتی  ایران شامل الزهرا، کوثر و حضرت معصومه(س) اعلام آمادگی کردند تا دانشجویان متقاضی را پذیرش کنند.

حدادی اصل افزود، محدودیتی برای جذب دانشجویان افغانستانی در ایران وجود ندارد.

وزارت تحصیلات عالی طالبان افغانستان چندی پیش به دانشگاه‌های خصوصی و دولتی این کشور دستور داد که تحصیل دختران افغانستانی را به حالت تعلیق در آورند.

ممنوعیت تحصیلات عالی برای دختران افغانستانی از سوی حکومت طالبان، پس از آن صورت می‌گیرد که هزاران دختر و زن در سراسر افغانستان در امتحانات ورودی دانشگاه شرکت کرده بودند و بسیاری از آنها آرزو داشتند با تحصیل در رشته های مورد علاقه به کشور خود در عرصه های مختلف همچون پزشکی خدمت کنند.

طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان در اوت 2021 مدارس دخترانه بالاتر از مقطع ششم ابتدایی را تعطیل کرد و زنان شاغل در ادارات را به خانه‌ها فرستاد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه