اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۸ Asia/Dushanbe
  • آمادگی مرزبانی ایران برای برخورد با قانون شکنی
    آمادگی مرزبانی ایران برای برخورد با قانون شکنی

معاون فرماندهی مرزبانی فراجا، در واکنش به جزئیات درگیری در مرز ایران و افغانستان تاکید کرد : با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می شود.

تعدادی از قاچاقچیان،  در درگیری با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران زخمی و به افغانستان  متواری شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  " سرهنگ رضا شیراوژن "  معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا، گفت : مرزبانان پس از ساعت ها کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و قاچاقچی مواد مخدر که از سمت خاک کشور مقابل ( افغانستان )  قصد ورود به خاک  ایران را داشتند مشاهده کردند و با اقدام تاکتیکی با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا، افزود :  افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

" سرهنگ  شیراوژن "، همچنین گفت  : در این درگیری یکی از مرزداران غیور مجروح شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا افزود: مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی زابل جهت بررسی موضوع، سریعا درخواست ملاقات مرزی داد و برابر دستورالعمل های مرزی، اعتراض به کشور مقابل صورت گرفت.

" سرهنگ  شیراوژن "،  ضمن هشدار به متجاوزان و قاچاقچیان مرزی گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از مرزهای کشور  برای مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می کنند.

کلیدواژه