الکامپ ۲۶ ؛ آوردگاهی برای توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال
بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، «الکامپ» پس از چهار سال وقفه کرونایی، با حضور حدود پانصد شرکت ایرانی و خارجی و استقبال بازدیدکنندگان، به آوردگاهی برای ذینفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال تبدیل شد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری ایران پرس؛ نمایشگاه الکامپ ۲۶ که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا با وقفه رو به رو شده بود، پس از چهار سال در روز چهارم تیرماه آغاز به کار کرد و طی پنج روز برگزاری آن، بیش از ۳۰ محصول فناورانه جدید در حوزههای الکترونیک، صنعتی، کامپیوتر و سختافزار، نرمافزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات اندازهگیری رونمایی شد.
در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، نزدیک به ۷۰ مهمان از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق حضور پیدا کردند.
این نمایشگاه که با چهار سال وقفه برگزار شد، توانست با استقبال خوبی از سوی مردم و همچنین فعالان حوزه فناوری رو به رو شود. تمدید یک روزه این نمایشگاه نیز به همین دلیل بود.
الکامپی که امسال با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» برگزار شد، نسبت به نمایشگاههای دوره قبل تفاوتهایی داشت. یکی ازمهمترین تفاوتها این بود که بیشترین تمرکز بر روی استارتاپها بود و مسئولان برگزار نمایشگاه فضایی را فراهم کردند تا آنها بتوانند مشکلاتی که سر راهشان است را مطرح کنند.
دانشآموزان نیز توانستند به صورت مستقل در یک رویداد دانشآموزی با نام «تینواستارز» شرکت کنند. تینو استارز بستری را فراهم کرد تا دانشآموزان با فضای کار واقعی رو به رو شوند و صاحبان کسب و کار بتوانند با آنها همکاری کنند.