تیر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳ Asia/Dushanbe

دستاوردهای کشاورزی ایران در چهل و سومین اجلاس دو سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تشریح شد.

 به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، چهل و سومین اجلاس دو سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در شهر رم، پایتخت ایتالیا با حضور نمایندگان و وزیران کشاورزی و منابع طبیعی 194 کشور عضو در حال برگزاری است.
«رسول زارع» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو عصر دوشنبه در چهل و سومین اجلاس دو سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) متن سخنرانی «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی ایران را قرائت کرد.
«رسول زارع» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو گفت، محور سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی ایران، مدیریت منابع آب برای زندگی بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار بود.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو افزود،در این سخنرانی ضمن تاکید بر لزوم ادامه همکاری کشورها عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد بویژه کشورهای منطقه در حوزه آب و در چارچوب همکاری‌های این سازمان، به برخی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه آب و کشاورزی نیز اشاره شد.
زارع گفت، اصلاح نظام آبیاری، اجرای نظام مدیریت حقابه کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و بکارگیری فناوری‌های جدید در کشاورزی، از جمله دستاوردهای ایران بود که در  چهل و سومین اجلاس دو سالانه فائو ارائه شد.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو با اشاره به تلاش ایران برای پیاده‌سازی زنجیره ارزش پایدار و نظام غذایی دانش بنیان افزود، آمادگی ایران برای همکاری با همه کشورها بویژه کشورهای منطقه در چارچوب فائو برای ارتقای کارآیی آب در کشاورزی و منابع طبیعی و حفظ منابع آب برای نسل‌های آینده تاکید شد.

کلیدواژه