تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۷ Asia/Dushanbe
  • وزیر کشور ایران خبر داد: توافق ایران و عراق برای صدور گذرنامه خاص اربعین حسینی
    وزیر کشور ایران خبر داد: توافق ایران و عراق برای صدور گذرنامه خاص اربعین حسینی

وزیر کشور ایران از توافق با عراق برای صدور گذرنامه خاص اربعین حسینی خبر داد.

20 صفر 1445 هجری قمری (6 سپتامبر 2023)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران  در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.


به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا،«احمد وحیدی» وزیر کشور ایران روز شنبه در پایان سفر به منطقه صفر مرزی و دیدار و نشست با وزیر کشور عراق در جمع خبرنگاران گفت: ایران و عراق برای صدور گذرنامه خاص اربعین به توافق رسیدند.
وحیدی تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی از سوی ایران و عراق در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتیِ مورد نیاز صورت گرفت.
وزیر کشور ایران با بیان اینکه هفت مرز برای ورود و خروج زائران و انتقال مواکب در نظر گرفته شده است، افزود: ۶ مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال مواکب در نظر گرفته شد که نشان از عمق روابط و تلاش دو کشور در جهت تسهیل در تردد زائران است.
«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز شنبه در گذرگاه مرزی "زرباطیه" استان واسط، با «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران دیدار و درباره مسائل مربوط به هماهنگی امنیتی مشترک، کنترل مرزهای بین‌المللی و آمادگی برای پذیرایی از زائران ایرانی در سفر اربعین، تبادل نظر کرد.
در دیدار وزیران کشور ایران و عراق، استانداران بصره و واسط، رئیس گذرگاه‌های مرزی و تعدادی از مقامات ارشد دو کشور حضور داشتند.
 

کلیدواژه