مرداد ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۵:۰۹ Asia/Dushanbe
  • دریادار تنگسیری: موشک ابومهدی‌ ناوهای هواپیمابر دشمن را ناکارآمد می‌کند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ با استفاده از موشک کروز "ابومهدی" می‌توان ناو هواپیمابر دشمن و هواپیماهای آن را ناکارآمد کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،دریادار «علیرضا تنگسیری» درتشریح اهمیت موشک ابومهدی در ارتقای توان رزم این نیرو گفت: از ویژگیهای این موشک دورسازی دشمن از ساحل ایران است ضمن اینکه در مقابله با جنگ الکترونیک دشمن موفق عمل می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه موشک ابومهدی مک می‌کند تا اهداف به دقت هدف قرار داده و دشمن را در عمق مورد اصابت قرار دهد، تصریح کرد: موشکی که امروز به نیروهای دریایی سپاه و ارتش تحویل شد، هم می‌تواند بر روی شناور نصب شده و هم از روی سکوهای ساحلی شلیک شود.

موشک ابومهدی یک کروز دریایی با برد بالای 1000 کیلومتر است که محدوده پوشش دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قبل چند برابر می‌کند و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد. 
سامانه سلاح کروز راهبردی برد بلند دریایی ابومهدی دارای موشک منحصر به فردی است که در نقطه‌زنی، قدرت تخریب بالا، گذر از عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن جزو بهترین موشک‌های هم‌رده خود در جهان است.
موشک ابومهدی همچنین قابلیت پرواز در ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن را دارد و مسیر و ارتفاع خود را می‌تواند با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.
 

کلیدواژه