مرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰ Asia/Dushanbe
  •  اسلامی :  تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت گذشت

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت گذشت.

" محمد اسلامی  " رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،  گفت: امروز تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر   به بیش از  ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت رسید  و بدین ترتیب می‌توان گفت که معادل ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.  

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران،  با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

  • به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، اسلامی در این جلسه  گفت :  پیشرفت و گسترش همه سرفصل‌های فناوری هسته‌ای باعث ورود این  فناوری  به زندگی مردم و تاثیرگذاری آن در اقتصاد ملی می‌شود.
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،  در ادامه نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود : در این دوره تلاش شد که تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از پیش مدیریت شود.
  • اسلامی همچنین گفت : در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی داشته باشیم. اتفاقی که نشان از یک حرکت پرنشاط و مستمر در راستای نتیجه‌گیری از تحقیقات و تبدیل آن به صنعتی شدن بود. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، خاطرنشان کرد :  تکمیل فازهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر که نیاز به سرعت بخشی  داشت را در دستور کار داریم.

کلیدواژه