مرداد ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۲ Asia/Dushanbe
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: نهادهای امنیتی تحرکات تروریستی را در نطفه محو کنند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیام تسلیتی در پی حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی علیه السلام(ع) و شهادت و مجروحیت تعدادی هم‌وطنان، گفت: نهادهای امنیتی تحرکات تروریستی را در نطفه محو کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،در این پیام آمده است: خبر جسارت مجدد به حرم حضرت احمد بن موسی و شهادت و جراحت تعدادی از هم‌وطنان و زائران آن حرم مطهر موجب تألم و تأثر شدید شد.

این پیام می افزاید: قطعا این جنایات، از سرِ زبونی و خواری صاحبان قلب‌ها و ذهن‌های سیاه و منحرف برنامه‌ریزی و اجرا شده که مورد حمایت مالی، تبلیغاتی و اطلاعاتی دشمنان قسم خورده اسلام و امت ولایی ایران هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد، با جان فشانی عزیزان و نیروهای شجاع حاضر در محل، جلوی جنایت بزرگی گرفته شد ولی بر نیروها و مسئولان امنیتی و انتظامی کشور لازم است با تلاش مجدّانه بستر این حرکات را برچیده و این گونه جنایات را در نطفه محو نمایند.

همچنین آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، خواستار برخورد لازم و سریع با عوامل داخلی و خارجی این جنایت شد.

این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران عزیز دست به عمل جنایتکارانه زدن و با حمله مجدد به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهم السلام چهره سیاه خود و هم پیمانان شان را نمایان ساختند، اما با رشادت حافظان مقتدر امنیت مواجه گردیدند.

وی افزوده است: ضمن تکریم به مقام شامخ شهیدان این حادثه تروریستی برای مجروحان این حادثه طلب عافیت از درگاه خداوند متعال دارم و از مسئولان محترم می خواهم نسبت به عوامل داخلی و خارجی این جنایت برخورد لازم و سریع را داشته باشند.

 

کلیدواژه