مرداد ۲۵, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۹ Asia/Dushanbe
  • رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام خبرداد:راهیابی ۱۰ دانشگاه ایران به رتبه بندی شانگهای

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت:  نتایج رتبه بندی بین المللی شانگهای در سال ۲۰۲۳ منتشر شد که ۱۰ دانشگاه ایران نیز موفق شدند به این نظام رتبه بندی راه یابند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«سید احمد فاضل زاده»  گفت: در رتبه بندی منتشر شده ۲۰۲۳ شانگهای، یکهزار دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند که در آن دانشگاههای هاروارد و استنفورد و موسسه MIT به ترتیب رتبههای اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.

فاضل زاده افزود: در رتبه بندی سال ۲۰۲۳ دانشگاه تهران توانست با کسب رتبه در بازه ۵۰۰-۴۰۱ در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و رتبه اول دانشگاه های ایران را از آن خود کند.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در بازه رتبه ای ۶۰۰-۵۰۱ و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازه رتبهای ۷۰۰-۶۰۱ به ترتیب رتبه دوم و سوم ایران را کسب کرده اند.

فاضل زاده عنوان کرد: به ترتیب دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی، صنعتی شریف، تربیت مدرس، فردوسی، علم و صنعت و علوم پزشکی شیراز از دیگر دانشگاه های راه یافته به این رتبه بندی هستند.

رئیس موسسه استنادی علوم جهان اسلام یادآور شد: رتبه بندی شانگهای برای اولین بار در سال ۲۰۰۳، در سطح بین‌المللی منتشر شد و از آن سال به بعد به‌طور سالانه به روز می‌شود.

در رتبه بندی شانگهای، دانشگاه هایی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار میگیرند که دارای برندگان جایزه نوبل، برندگان مدال فیلدز ، محققان پراستناد و یا مقالات منتشر شده در نشریات نیچر و ساینس باشند. 

کلیدواژه