شهریور ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۶ Asia/Dushanbe
  • خطیب نماز جمعه تهران: عضویت ایران در بریکس در شکستن یکجانبه‌گرایی بسیار موثر است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عضویت ایران در "بریکس" در راستای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم، تقویت ارتباط با همسایگان و منطقه را سیاستی درست و حکیمانه خواند و افزود: تقویت ارتباط راهبردی با آسیا و شرق و پیوستن ایران به شانگهای از مهم ترین موفقیت هایی بود که در این زمینه انجام شد.

  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی و عضویت ایران در گروه بریکس تصریح کرد: عضویت ایران در این گروه دستاورد مهمی بود که در سفر اخیر «سید ابراهیم رئیسی» حاصل شد و ایران هم در کنار برخی از کشورها  به این مجمع پیوست.
  • خطیب نماز جمعه تهران  با اشاره به اهمیت بریکس در نظام بین‌الملل گفت:این گروه جایگاه شاخص و ممتازی در اقتصاد بین‌الملل دارد و عضویت ایران در این گروه در راستای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: حضور ایران در بریکس و جهت گیری دولت سیزدهم در این رابطه در حقیقت جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین درباره مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی حرکت عظیم میلیونی با وسعت، تنوع، زیبایی و ویژگی منحصر به فرد به نمادی از عزت حسینی در برابر مستکبران و یزیدیان زمانه و کابوس استکبار جهانی تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه جاذبه اربعین حسینی، طوفان جاهلیت مدرن را نجات می دهد و هر روز هم قوی‌ترمی شود، درباره گردهمایی میلیونی شیعیان در مراسم اربعین گفت: اربعین نمودی از رحمت حسینی، عشق، دلدادگی، احسان و ایثار به مردم است که مردمان در این سیر و سلوک حسینی عاشقانه نسبت به هم ابراز می کنند.

کلیدواژه