شهریور ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۷:۳۱ Asia/Dushanbe
  • وزیر کشور ایران: اتباع خارجی بدون ویزا نمی‌توانند از مرز ایران به عراق بروند
    وزیر کشور ایران: اتباع خارجی بدون ویزا نمی‌توانند از مرز ایران به عراق بروند

وزیر کشور ایران گفت: دولت عراق زائران را بدون ویزا نمی‌پذیرد و اتباع خارجی حتماً برای عبور از مبادی خروجی ایران ویزای عراق بگیرند.

«احمد وحیدی» وزیر کشور ایران در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت مرزهای کشور در مسیر تردد زوار اربعین حسینی، با اشاره به توقف و اختلال در تردد اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز شلمچه در روزهای گذشته، افزود: اتباع خارجی به ویژه پاکستانی‌ها، بدون ویزای عراق به مرزها مراجعه کردند و طبعاً دولت عراق زائران را بدون ویزا نمی‌پذیرد.
وحیدی با بیان اینکه تلاش می‌شود مشکلات عبور اتباع از مرزها حل شود، تأکید کرد: اتباع غیرمقیم افغانستانی، پاکستانی و اتباع دیگر کشورها که قصد دارند از طریق مرز ایران به عراق سفر کنند، حتماً باید ویزای این کشور را داشته باشند تا هم برای خودشان و هم برای مرزبانان ما و طرف عراقی مشکلی به وجود نیاید.
وزیرکشور ایران در این حال افزود: تردد در مرزهای شش‌گانه روان است و مشکلی وجود ندارد و عبور و مرور به سهولت انجام می‌شود.
وحیدی با بیان اینکه مرز خسروی،تمرچین و باشماق ظرفیت خوبی دارد، به زائران حسینی توصیه کرد برای تسهیل تردد از مبادی خروجی کشور، بر یک مرز تمرکز نکنند و از ظرفیت همه مرزها استفاده کنند.
۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری (۶ سپتامبر ۲۰۲۳)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

کلیدواژه