شهریور ۰۶, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۰ Asia/Dushanbe
  • رئیسی: ایران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در عرصه انرژی است
    رئیسی: ایران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در عرصه انرژی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مراسم «آغاز تولید گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی» تاکید کرد : ایران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در عرصه انرژی است.

با حضور " سید ابراهیم رئیسی "  رئیس جمهوری ایران امروز  ( دوشنبه)،  در عسلویه، فاز ۱۱ پارس جنوبی، طرح متانول و پتروشیمی هنگام به بهره برداری رسید.

پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شرکت ملی نفت چین از کنسرسیوم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، شرکت پتروپارس به عنوان تنها عضو باقیمانده در این کنسرسیوم، توسعه این طرح را با تکیه به توان متخصصین داخلی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس،   «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران،  امروز در مراسم «آغاز تولید گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی» در عسلویه، راه‌اندازی این فاز را اقدامی بزرگ و ماندگار در حوزه صنایع نفت و گاز کشور دانست.

رئیس جمهوری ایران،  گفت: اجرای این طرح از سوی متخصصان توانمند داخلی در حالی صورت گرفت که شرکت‌های خارجی طرف قرارداد برای اجرای آن به بهانه تحریم تعهدات خود را رها کرده بودند و کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز باید افتخار کنیم که دیگر صنعت نفت کشور وابسته به حضور مستشاران خارجی نیست، گفت: در حال حاضر توانمندی‌های متخصصان صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران به سطحی رسیده است که به سایر کشورها خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کنند.

رئیسی،   انتقال سکوی گازی از فاز 12 میدان عظیم پارس جنوبی به این میدان و راه‌اندازی این طرح سه سال زودتر از زمان لازم را از دیگر ویژگی‌های خاص این پروژه عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح همچنین صرفه‌جویی‌های مالی قابل توجهی هم حاصل شده است.

رئیسی جمهور  اجرای این طرح را یک عملیات فنی پیچیده و به نوعی منحصر به فرد و درآمدزا برای کشور برشمرد و گفت : با راه‌اندازی این فاز بخش قابل توجهی از حق ایران  از میادین مشترک احصا خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره اینکه تولید هفت میلیون مترمکعبی این فاز تا بیش از 50 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امروز اقدامات و طرح‌های حوزه نفت و گاز و به طور کلی انرژی در کشور با انگیزه بالایی دنبال می‌شود.

کلیدواژه