شهریور ۰۷, ۱۴۰۲ ۱۵:۰۱ Asia/Dushanbe

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای غربی میز مذاکره را ترک کردند و با حمایت از  اغتشاشگران در صدد رسیدن به اهدافشان بودند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات دشمن ضد ایران، افزود: دشمن دو راهبرد منزوی کردن ایران اسلامی در جهان و  مایوس کردن مردم داخل ایران را دنبال کرد.

  • رئیسی با بیان اینکه دشمن در منزوی کردن ایران شکست خورد، تصریح کرد: موضوع برجام نه اولین پرونده مورد پیگیری و نه آخرین آن است ضمن اینکه سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه و همسو بسیار متفاوت شده است به نحوی که در روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه  رشد ۱۴ درصدی را شاهد هستید.
  • رئیس‌جمهوری اسلامی ایران افزود: در ارتباطات تجاری، دولت سیزدهم رکورد زد و با ظرفیت‌های بسیاری که در  کشور وجود دارد ارتباطات با آمریکای لاتین، آفریقا و بسیاری از کشورهای آسیایی افزایش یافت و عضویت در اتحادیه اورآسیا، عضویت در شانگهای و اخیراً عضویت در بریکس نشان داد که ایران اسلامی ظرفیت و جایگاه دارد و دشمن در راهبرد منزوی کردن ایران اسلامی موفق نشده است.
  • رئیسی گفت: ارتباط با کشورهای اسلامی نیز که دچار وقفه شده بود پیگیری و  سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و کشورهای همسو نیز بسیار متفاوت شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: وضعیت سیاسی و تجاری و اقتصادی ایران نشانگر آن است که دشمن در منزوی کردن جمهوری اسلامی موفق نبوده و  در حوزه ناامید کردن و مأیوس کردن مردم هم با شکست سنگینی روبرو شده است.
رئیسی با بیان اینکه در برجام، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و فقط ایران به تعهدات خود عمل کرد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ۱۵ بار اعلام کرد که ایران انحرافی در برنامه هسته‌ای خود نداشته است، تصریح کرد: برجام، موضوعی کاملا سیاسی است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت سیزدهم ایران در مذاکرات هیچ کوتاهی نکرد و تاکید دارد که باید تحریم‌ها برداشته شود تا ملت ایران بتوانند از فواید آن استفاده کنند، اما کشورهای غربی با اعمال تحریم‌ها به دنبال متوقف کردن توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند.

کلیدواژه