شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۶:۲۶ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس پارلمان لبنان: ارزیابی‌ها از روند پیشرفت روابط با عربستان سعودی مثبت است
    امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس پارلمان لبنان: ارزیابی‌ها از روند پیشرفت روابط با عربستان سعودی مثبت است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد : ارزیابی‌ها از روند پیشرفت روابط با عربستان سعودی مثبت است.

"حسین امیرعبداللهیان " وزیر مور خارجه ایران،  امروز (جمعه) در جریان سفر به لبنان با "  نبیه بری"، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رادو تاجیکی صدای خراسان، زیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تحولات منطقه‌ای، گفت: ارزیابی ایران از روند پیشرفت روابط با عربستان سعودی مثبت است و این‌ امر علاوه بر روابط دوجانبه بر تحولات منطقه نیز تاثیرات مثبتی دارد.

 "امیرعبداللهیان "    با تاکید بر اهمیت کلیدی ثبات و امنیت لبنان برای ایران و کل منطقه گفت :   انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان بسیار مهم است و البته این موضوع در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی لبنان است و   ایران از تلاش های  رئیس مجلس و جریان های سیاسی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور حمایت می کند.

امیرعبداللهیان، با اشاره به اقدامات تأسف‌بار اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم و تبیین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، پیشنهاد " محمد باقر قالیباف "  رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  در خصوص ابتکار عمل مشترک پارلمان های کشورهای اسلامی را به  " نبیه بری "  منتقل کرد.

نبیه بری نیز در این دیدار  با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع در لبنان، موضوع ریاست جمهوری است، گفت :  تلاش ها برای دستیابی به توافق میان طرفهای لبنانی در این زمینه ادامه دارد. 

نبیه بری تاکید کرد :  مهمترین علت فشار بر لبنان، هدف قرار دادن مقاومت است،  و مقاومت حامی لبنان در مقابل تهدیدات و در کنار ارتش رکن اساسی امنیت لبنان است. 

رئیس مجلس لبنان،  از تحولات مثبت در روابط ایران و عربستان ابراز  خرسندی کرد و آن را به نفع کل منطقه دانست.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه