شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۹:۰۲ Asia/Dushanbe
  • سیدحسن نصرالله: مقاومت در قوی ترین وضعیت قرار دارد
    سیدحسن نصرالله: مقاومت در قوی ترین وضعیت قرار دارد

دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار وزیر امور خارجه ایران گفت، امروز مقاومت لبنان و فلسطین در قوی ترین وضعیت قرار دارد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه و در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود وارد فرودگاه بیروت شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه هم با سفر به سوریه، با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار تاکید کرد، اگر از صهیونیست ها رفتاری مبتنی بر  محاسبه خطا سرزند، با واکنش پشیمان کننده مقاومت مواجه خواهند شد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به نقش سازنده ایران در قبال منطقه و لبنان ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت منطقه، لبنان و ایران ، نقش سردار سلیمانی را در تثبیت امنیت منطقه در مقابله با صهیونیسم و تروریسم فراموش ناشدنی خواند.

امیرعبداللهیان هم در این دیدار، دبیرکل حزب الله لبنان را در جریان گفتگوهای اخیر خود با مقامات عربستان سعودی قرار داد و آن را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه ایران افزود، روند اجرای توافقات فیمابین، شاخصی بر نگرش دو کشور در صفحه جدید مناسبات تهران و ریاض خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به مذاکرات خود با رییس جمهور سوریه و مقامات ارشد این کشور تصریح کرد که در شرایط بازگشت روابط سوریه به حالت طبیعی با کشورهای عربی، تحرکات بیگانه در فعال ساختن تروریست ها در سوریه، نشانگر اهداف دشمنان و رژیم صهیونیستی علیه سوریه و امنیت منطقه است.

کلیدواژه