شهریور ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۲ Asia/Dushanbe
  •  رئیسی: مقاومت کشورهای آفریقایی مقابل استعمار نشانه بیداری و هوشیاری آنان است
    رئیسی: مقاومت کشورهای آفریقایی مقابل استعمار نشانه بیداری و هوشیاری آنان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران از ایستادگی و مقاومت کشورهای آفریقایی در مقابل جریان استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز از سوی این کشورها دانست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار خانم «اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو در تهران با اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عموم کشورهای آفریقایی،آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا را اعلام کرد.


رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست.


خانم «اولویا روامبا» نیز با بیان اینکه کشورهای آفریقایی و از جمله بورکینافاسو از ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار و نظام سلطه الهام می‌گیرند، گفت: مهمترین دستور کار دولت بورکینافاسو فعال کردن محورهای همکاری با ایران است.
وزیر امور خارجه بورکینافاسو تصریح کرد: کشورش علاقمند به تقویت همکاری‌های متقابل با کشور دوست، جمهوری اسلامی ایران است.
خانم «اولویا روآمبا» وزیر امورخارجه بورکینافاسو برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه ایران، در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه