شهریور ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ Asia/Dushanbe
  •  رئیسی: کشورهای توسعه‌یافته دریا و خشکی را تهدید می‌کنند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت، کشورهای توسعه یافته یا کشورهایی که فقط منافعشان و توسعه صنعتی را مدنظر دارند دریا، خشکی، آب و خاک را با اقداماتشان تهدید می‌کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی «مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار» در تهران اظهار داشت، یکی از علل گسترش گرد و غبار بدون تردید استفاده نادرست، غیرصحیح و ناعادلانه از منابع آبی است.

رئیسی افزود، کشورهای توسعه یافته یا کشورهایی که فقط خودشان و منافعشان را می بینند و توسعه صنعتی را مدنظر دارند دریا، خشکی، آب و خاک را با اقداماتشان تهدید می‌کنند و این ظلمی است که بشر را تهدید می کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، همفکری و همگرایی و مشارکت کشورها را راه حل پیدا کردن درمان این درد مشترک عنوان کرد و گفت،  قطعنامه های سازمان‌ ملل صادر شده است و سازمان های منطقه ای و بین المللی اقداماتی داشته اند، که نسبت به این دغدغه ها باید قدردان بود اما باید بررسی کرد که کشورهای توسعه یافته و نظام سلطه و کشورهای سلطه گر که فقط به قدرت صنعتی و نظامی فکر می‌کنند به چه میزان به این قطعنامه ها توجه کرده اند؟

رئیسی با تاکید بر اینکه باید برای قطعنامه های سازمان ملل و زیست محیطی ضمانت اجرا وجود داشته باشد، اظهار کرد، در غیر این صورت صاحبان قدرت محیط زیست را به خطر می اندازند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، حفظ محیط زیست نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی باشد چرا که اگر تحت تاثیر مسائل سیاسی و تعارفات معمول دیپلماسی قرار بگیرد راه به جایی نمی‌برد.

 

کلیدواژه