شهریور ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۴ Asia/Dushanbe
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی : در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم
    رهبر معظم انقلاب اسلامی : در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» تاکید کردند : در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی،  امروز ( دوشنبه )  در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»،  گفتند: تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف اساسی و جدی آنها است اما ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،  جهان امروز را هم در آستانه تحول و از برخی زوایا در حال تحول دانستند و تضعیف قدرتهای استعماری و برآمدن قدرتهای جدید منطقه‌ای و جهانی را دو خصیصه این تحولات بزرگ برشمردند.

ایشان با استناد به حرفهای برخی منابع غربی، شاخص‌ های اقتدار آمریکا از جمله در زمینه  اقتصاد را در حال تنزل خواندند و گفتند: قدرت آمریکا برای تغییر دادن دولت ها نیز افول محسوسی کرده است.

رهبر  معظم انقلاب اسلامی،   ناکامی در سوریه و فرار ذلت‌ بار از افغانستان را دو نمونه مشهود افول قدرت آمریکا خواندند و گفتند: بقیه مستکبران نیز به همین رویه دچار شده‌اند همچنان که این روزها در کشورهای مختلف آفریقایی علیه فرانسه به عنوان استعمارگر دیرین این قاره قیام می‌شود و مردم هم از این قیامها حمایت می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقشه‌کشی‌های آمریکا را منحصر به ایران ندانستند و گفتند: آمریکا امروز در منطقه، برای عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و حتی برای کشورهای خلیج فارس که دوستان قدیمی و سنتی آن هستند، برنامه دارد.

ایشان در تبیین نقشه آمریکا گفتند: معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها می‌تواند باعث بحران شود.

رهبر معظم  انقلاب اسلامی، افزودند: از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند.

ایشان  افزودند: آنها بدون تردید نمی‌توانند چنین کاری کنند مشروط به اینکه ما مراقب و حواس‌جمع باشیم، راه را خطا و اشتباه نرویم، حق را با باطل اشتباه نگیریم، روش‌های دشمن را بشناسیم، در هیچ حرف و اقدام و حرکت به دشمن کمک نکنیم و دچار خواب و غفلت نشویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امنیت ملی را نقطه آماج دیگر بدخواهان ایران دانستند و گفتند: کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند، دشمن ملت هستند و دانسته یا نادانسته برای دشمن کار می‌کنند.

 

کلیدواژه