شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰ Asia/Dushanbe
  •  استاد دانشگاه نوشیروانی ایران معتبرترین جایزه پژوهشی گرد و غبار را در آلمان کسب کرد

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، استان مازندران، شمال ایران، معتبرترین جایزه آلمان در"بررسی اثرات تغییرات اقلیمی بر رویدادهای گرد و غبار غرب آسیا" را کسب کرد.

به گزارش ایرنا،«مهدی حمیدی» عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برنده جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان که از ارزنده ترین جوایز پژوهشی کشور آلمان می باشد را از آن خود کرد.
این جایزه پژوهشی توسط بنیاد الکساندر فون هومبلت (Alexander von Humboldt) در قالب فیلوشیپ تحقیقاتی جورج فورستر برای پژوهشگران باتجربه (Georg Forster Research Fellowship for Experienced Researchers) به دکتر مهدی حمیدی اعطا شده است.
در قالب این فیلوشیپ، یک پروژه تحقیقاتی با عنوان "بررسی اثرات تغییرات اقلیمی بر رویدادهای گرد و غبار غرب آسیا" با همکاری پروفسور یاپینگ شائو در موسسه ژئوفیزیک و هواشناسی دانشگاه کلن آلمان به انجام خواهد رسید.
نتایج حاصل از این پروژه تحقیقاتی می تواند به اتخاذ تصمیمات مناسب برای مدیریت مخاطرات رویدادهای گرد و غبار در کشورهای غرب آسیا کمک کند.
بنیاد الکساندر فون هومبولت از سال ۱۹۵۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و طی سال ‌های گذشته محققین برجسته بسیاری از کشورهای مختلف از حمایت این بنیاد بهره مند بوده اند؛ تا جایی که ۵۱ نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته‌های مختلف از این بنیاد نیز بورسیه تحقیقاتی اخذ کرده اند.
هدف اصلی این بنیاد ایجاد شبکه‌ای فعال و پویا از پژوهشگران سراسر جهان است به گونه ‌ای که برقراری ارتباط علمی بین دانشمندان برجسته دنیا و محققان آلمانی را در عالی ترین سطح حمایت کند.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از دانشگاههای دولتی برتر صنعتی ایران در شمال کشور است که دارای شش هزار و ۵۰۰ دانشجو داخلی و خارجی است.

کلیدواژه