شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۷:۳۰ Asia/Dushanbe
  • فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود
    فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمله نظامی به خاک ایران واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان و شرکای آنها در مقابل پدیده نوین سیاسی استثنایی به نام انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با گرامیداشت سالروز هفته دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی توانست با طلوع خورشید اسلام از مشرق زلزله سیاسی شدیدی را در نظم ساخته قدرت‌های آن روز وارد کند.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، رعبو وحشتی بر پیکره نظم ظالمانه قدرت‌های استکبار ایجاد شد و قدرت‌های بزرگ آن روز مایل نبودند هندسه قدرت و نظام قدرت جهانی تحت تاثیر اسلام تغییر کند.
سرلشکر اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در مرزهای جغرافیای محصور نشد بلکه در جست‌وجوی آزادی، کرامت انسانی و حاکم کردن ارزش‌ها و فضائل الهی در بخش‌هایی از سیاره زمین بیرق‌دار یک تمدن بزرگ شد و فضای سیاسی تنفسی قدرت های بزرگ را در جهان اسلام تنگ کرد.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جنگ تحمیلی عراق ضد ایران در شرایطی صورت گرفت که همه قدرت‌های شیطانی آن روز که حتی مخالف هم بودند، خصومت و دشمنی بین خود را در مواجهه با انقلاب اسلامی را کنار گذاشتند.
امروز (جمعه) ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.
ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ (سپتامبر۱۹۸۰) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.
۳۱ شهریور در تقویم مناسبت ‎های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است و در این هفته، مراسم مختلفی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

کلیدواژه