مهر ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۱ Asia/Dushanbe
  • رایزنی‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با نمایندگان‌ هیأت‌های برزیل، چین و ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«محمد اسلامی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی ایران که به وین سفر کرده است در دیدار با هیأت نمایندگان برزیل بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرد.
اسلامی افزود، با توجه به سابقه طولانی و نیز تنوع فناوری هسته‌ای در ایران و برزیل، زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای بین این دو کشور وجود دارد.
اسلامی و معاون سازمان انرژی اتمی چین (CAEA) نیز درباره ساخت نیروگاه‌های اتمی، تبادل نظر و بر همکاری‌های دوجانبه و توسعه هر چه بیشتر روابط بین ایران و چین و نیز  مقابله با یکجانبه‌گرایی تأکید کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در حاشیه نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با خانم «گابریلا خیمنس» وزیر امور انرژی ونزوئلا درباره راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی هسته‌ای از جمله تامین رادیوداروهای تشخیصی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی هسته‌ای گفت و گو کرد.
اسلامی پیش از این هم با رئیس روس اتم دیدار کرد.
 

کلیدواژه