مهر ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۳:۴۷ Asia/Dushanbe
  • تاکید امام جمعه ملبورن استرالیابر انسجام ملت‌های مسلمان برای دستیابی به اهداف مشترک و هوشیاری مقابل دشمنان

 امام‌جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا بر انسجام ملت‌های مسلمان برای دستیابی به اهداف مشترک و هوشیاری مقابل دشمنان مشترک تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،حجت‌الاسلام «اشفاق وحیدی» امام‌جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا در آستانه هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) پیامبر عظیم الشان اسلام گفت، راهبرد وحدت شیعه و سنی به شدت دشمنان را دچار مایوسی و هراس کرده است.

 


  • وحیدی تصریح کرد، گرامیداشت هفته وحدت فرصتی برای اعتلای آرمان‌های امام خمینی (ره) در راستای نیازمندی به وحدت و تقویت سنگر یکدلی و یک زبانی برای دسترسی به منابع مشترک و مقاومت مشترک ضد توطئه دشمنان اسلام است.

  • امام جمعه ملبورن گفت، سیره و زندگانی نبی مکرم اسلام چراغ هدایت برای بشریت و روش زندگی راستین برای امت اسلامی است، دفاع از مستضعفین و مظلومان و مبارزه علیه ظلم و استکبار اساس نظام محمدی و شریعت اسلام است.
  •  (پنج‌شنبه) دوازدهم ربیع الاول 1445 هجری‌قمری، مصادف با 28 سپتامبر 2023  به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است.
    اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌دانند.
    حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نام‎گذاری کردند.
     

کلیدواژه