مهر ۰۸, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۰ Asia/Dushanbe
  • جایزه مصطفی (ص)، هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود
    جایزه مصطفی (ص)، هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود

یک ایرانی و چهار خارجی برنده پنجمین دوره «جایزه مصطفی» شدند.

پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)، روز جمعه همزمان با هفته وحدت در شهر اصفهان (مرکز ایران) و با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، برگزیدگان پنجمین دوره جایزه علمی مصطفی (ص) در جشنواره امسال معرفی شدند که از بین پنج برگزیده، یک دانشمند از ایران بود.

امید فرخ‌نژاد استاد ایرانی دانشگاه هاروارد با تحقیق بر روی «طراحی، توسعه و ارزیابی بالینی داروهای نوین بر پایه نانوذرات پلیمری» توانست جایزه مصطفی (ص) را در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی دریافت کند.

احمد حسن، دانشمند مصری دانشگاه کوئینز کانادا با موضوع تحقیق «کاوش مخازن نرم‌افزاری (MSR)» برگزیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دوره از مسابقه جایزه مصطفی (ص) بود.

در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی، «سامیا خوری» نیز که استاد دانشگاه بیروت است، با تحقیق بر روی «رویکردهای نوین در بیماری MS» برنده دیگر این جایزه است.

همچنین، «احمد فوزی اسماعیل»، استاد دانشگاه علم و فناوری مالزی با کار بر روی «توسعه کاربردهای فناوری غشا» برنده جایزه مصطفی (ص) در حوزه علوم پایه و مهندسی شد.

«مورات اویسال» از دانشگاه نیویورک در ابوظبی نیز با کار بر روی «ارتباطات بی‌سیم نوری» برنده جایزه در حوزه فناوری اطلاعات شد.

جایزه مصطفی (ص)، هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه