مهر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۳:۰۷ Asia/Dushanbe
  • پیوند ایران و تاجیکستان  فرهنگی، هنری و تمدنی است

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در آئین رونمایی از کتاب "زبان ملت، هستی ملت" گفت: پیوند ایران و تاجیکستان عمیق، فرهنگی، هنری و تمدنی است.

آئین رونمایی از جلد دوم کتاب "زبان ملت هستی ملت" اثر «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیکستان با حضور جمعی از مسئولان و چهره های فرهنگی و ادبی ایران و تاجیکستان در محل سفارت جمهوری تاجیکستان در تهران برگزار شد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«محمود شالویی» رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در آئین رونمایی از کتاب "زبان ملت، هستی ملت" که با حضور «نظام الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در ایران برگزار شد، با بیان اینکه پیوند ایران و تاجیکستان فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی است و ایرانیان و تاجیکی‌ها هردو یک ملت اند و هرگز از هم جدا نخواهند شد، افزود، نگارش کتاب "زبان ملت هستی ملت" در دو مجلد به قلم «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیکستان حاکی از علاقه و توجه ویژه ایشان به زبان و ادب فارسی و فرهنگ ایران است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت، بسیار ارزشمند است که رئیس جمهوری تاجیکستان، شاهنامه و مثنوی که برای ایرانیان هم بسیار ارزشمند است را مورد توجه و عنایت ویژه قرار داده است. و با رعایت انصاف و با تکیه بر منابع پژوهشی معتبر کتاب خود را به رشته تحریر درآورده اند.
شالویی افزود، اینکه امروز دولت و ملت ایران و تاجیکستان به زبان و ادب فارسی اهمیت می دهند بسیار مهم و قابل قدردانی است.
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت، در آینده نزدیک با همکاری دولت تاجیکستان همایش بین المللی بزرگداشت رودکی در دو کشور برگزار خواهد شد.

کلیدواژه