مهر ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹ Asia/Dushanbe
  •  تحولات فلسطین؛ محور گفت وگوی رئیسی و بن‌سلمان
    تحولات فلسطین؛ محور گفت وگوی رئیسی و بن‌سلمان

رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولیعهد عربستان سعودی، درباره تحولات فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری ایران پرس، «محمد جمشیدی» معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس از گفت و گوی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی درباره فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی خبر داد و نوشت: در این گفت و گو دو طرف ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام، جنایات رژیم صهیونیستی و چراغ سبز آمریکا را موجب ناامنی ویرانگر برای رژیم و حامیانش دانستند.

پس از عملیات روز شنبه (هفتم اکتبر) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به "طوفان الاقصی"، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به باریکه غزه کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان با تداوم حملات رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار نفر شهید و ۵ هزار نفر زخمی شدند.

همچنین در پی حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، بیش از ۱۳ هزار منزل مسکونی و ۱۰ مرکز درمانی ویران شده و به ۴۸ مدرسه در جریان این حملات آسیب وارد شده است.

کلیدواژه