مهر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۶:۲۴ Asia/Dushanbe
  • امیرعبدللهیان: سیاست های آمریکا عامل مهمی در تداوم جنگ غزه است
    امیرعبدللهیان: سیاست های آمریکا عامل مهمی در تداوم جنگ غزه است

وزیر امور خارجه ایران، سیاست های غیرسازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن برای انجام حملات بیشتر علیه غیر نظامیان در غزه را عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

شکست فاجعه بار صهیونیست‌ها، هلاکت بیش از هزار صهیونیست و از دست دادن برخی شهرک‌ها و مقرهای نظامی، باعث شده سران این رژیم در روزهای اخیر بارها غیرنظامیان و مردم بی گناه غزه را هدف قرار داده و با محاصره این شهر جنایت جنگی مرتکب شوند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار شهدای بمباران مداوم رژیم صهیونیستی به بیش از ۲۸۰۰ شهید و بیش از ۱۱۰۰۰ زخمی رسیده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، متاسفانه روزانه بین سیصد تا هفتصد غیرنظامی در غزه به شهادت می رسند و با توجه به محاصر غزه و بسته بودن کریدور بشردوستانه، امکان ارسال دارو و غذا برای ساکنین غزه وجود ندارد.

امیرعبداللهیان افزود، ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم فلسطین در حالی است که برگزاری تظاهرات گسترده در جهان در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و زنان و کودکان در غزه مشاهده می شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی گفت، گسترش تنش ها در منطقه بسیار خطرناک است و لازم است تمامی طرف ها خویشتن داری پیشه کنند.

بورل با بیان اینکه اتحادیه اروپا به تلاش ها جهت توقف جنگ ادامه می دهد تصریح کرد، اتحادیه اروپا بر باز شدن کریدور بشر دوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تاکید دارد.

بورل همچنین بر نقش مهم ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد و به لزوم حل موضوعات کنسولی میان ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

کلیدواژه