آبان ۰۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۸ Asia/Dushanbe
  •  بازداشت ۱۹ عامل گروهک تروریستی منافقین در جنوب شرق ایران

اداره‌کل اطلاعات سیستان و بلوچستان ایران و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای مشترک از بازداشت ۱۹ عامل گروهک تروریستی منافقین در این استان جنوب شرقی کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه مشترک اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و سازمان اطلاعات سپاه آمده است، گروهک تروریستی منافقین که از گذشته در پی نفاق‌افکنی در جنوب شرق ایران بر بستر تنوع قومی و مذهبی بوده؛ در ماه‌های اخیر پس از نشان، جذب و آموزش تعدادی از عناصر مستعد در فضای مجازی، آنها را به ترور چهره‌های شاخص قومی و مذهبی، ایجاد ناامنی از طریق دامن‌زدن به اغتشاشات، آسیب رساندن به اموال عمومی، تعرض به مراکز نظامی و انتظامی و سردادن شعارهای ساختارشکن در مراسم نمازجمعه موظف کرد.

در این اطلاعیه مشترک آمده است، با حصول اطلاعات اولیه، نیروهای امنیتی ایران در سلسله اقدامات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی، ضمن رصد دقیق و شناسایی تحرکات منافقین، در اقدامی هماهنگ شبکه گسترده آن گروهک وابسته را شناسایی و ۱۹ عضو آن در سطح استان سیستان و بلوچستان بازداشت کردند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت های مختلفی برای براندازی  و مقابله با جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای آنان صورت گرفته است.

در سال های اخیر نیز با شکست فشارحداکثری تحریم های امریکا؛ فشار حداکثری امنیتی ضد ایران شکل گرفت؛ در این تحرکات، بین اسرائیل، آمریکا و انگلیس همکاری های گسترده ای جریان دارد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه