آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۵ Asia/Dushanbe
  • بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی
    بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، در ادامه رایزنی‌های اقتصادی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در شهر دوشنبه، مهدی صفری روز جمعه 11 نوامبر ، با دلیر جمعه وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رییس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان دیدار کرد.

در این دیدار ، همکاری های دو کشور در زمینه انرژی، آب، صدور خدمات فنی و مهندسی و برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران ، نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان از جمله ساخت سد و نیروگاه سنگتوده 2، تونل استقلال را در توسعه اقتصادی تاجیکستان و روابط اقتصادی دوجانبه مهم دانست و بر لزوم همکاری بین شرکت‌های خصوصی دو کشور تاکید کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در این دیدار همچنین بر همکاری  در بخش نفت و گاز بویژه اکتشاف، استخراج و پالایش و حضور مدیران و کارشناسان تاجیک در دوره های آموزش تخصصی از سوی وزارت نفت اعلام آمادگی کرد.

دلیر جمعه وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان نیز سفر جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات ایشان با امامعلی رحمان همتای تاجیک را مهم ارزیابی کرده و آمادگی کشورش را برای برگزاری شانزدهمین نشست مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در اواخر دسامبر سال جاری میلادی در شهر دوشنبه اعلام کرد.

دلیر جمعه همچنین از همکاری شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در اجرای پروژه های زیربنای تاجیکستان  قدردانی کرد.

کلیدواژه