آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۶:۵۳ Asia/Dushanbe
  • انتقاد امیرعبداللهیان از رفتار دوگانه آمریکا در قبال تحولات غزه
    انتقاد امیرعبداللهیان از رفتار دوگانه آمریکا در قبال تحولات غزه

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا بیشتر ژست گرفته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به ژنو سفر کرده است، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از این سفر پیگیری ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه و دیدارهایی با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی است،تصریح کرد: آمریکا همه گونه سلاح از جمله سلاح‌های فسفری و ممنوعه را از تمام پایگاه‌های خود در سراسر منطقه به تل آویو ارسال می‌کند و در مقابل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ژست بشردوستانه گرفته است و در عمل اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد.

امیرعبداللهیان گفت: بر اساس ادعای واهی وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ارسال روزانه ۵۰۰ کامیون به باریکه غزه، اما با پیگیری‌هایی که به عمل آمده روزانه ۲۵ یا حداکثر ۴۰ کامیون وارد غزه می‌شود که سه چهارم آب بوده و فاقد دارو، غذا و سایر نیازهای اساسی مردم غزه است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اعلام آمادگی حماس برای آزادی فوری غیرنظامیان،گفت: طرف اسرائیلی تاکنون شرایطی را که بتواند به آزادی این اسرا سرعت ببخشد، را نپذیرفته است و تلاش دارد که به این بهانه جنگ، کشتار و نسل کشی را در غزه ادامه دهد.

سفر وزیر امور خارجه ایران  به سوئیس در راستای تلاش های مستمر امیرعبداللهیان برای حمایت از مردم غزه و توقف کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

گفتنی است، در حمله رژیم صهیونیستی به غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، بیش از 11 هزار و 500 فلسطینی شهید و بیش از 29 هزار نفر هم مجروح شده اند.

کلیدواژه