آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ Asia/Dushanbe
  •  امیرعبداللهیان: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده است
    امیرعبداللهیان: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده است

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده است.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در ادامه سفر به سوئیس با «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی سوریه و راه های کمک به حل مشکلات این کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار بر لزوم حمایت از دولت سوریه در تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده و دهها گروه تروریستی تحت تاثیر این مداخلات، همچنان امنیت سوریه را تهدید می کنند.

امیرعبداللهیان تحریم های اقتصادی تحمیل شده توسط آمریکا بر کشور سوریه را اقدامی علیه ملت سوریه توصیف کرد و خواستار تلاش های نماینده ویژه دبیرکل و نیز معاون کمکهای بشردوستانه سازمان ملل برای رفع تحریم های اقتصادی علیه سوریه شد. 

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار به تشریح تلاش‌ها و برنامه های خود در کمک به حل بحران در سوریه پرداخت و ابراز امیدواری کرد تحولات جاری در فلسطین بر اوضاع سوریه تاثیر منفی نگذارد.

نشست وزیر امور خارجه با نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه، پایان‌بخش دیدارهای امیرعبداللهیان در سفر به ژنو بود.

وزیر امور خارجه دیروز (چهارشنبه) دیدارهای متعددی با مقامات سازمان ملل از جمله معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، رئیس صلیب سرخ جهانی، سفیران و نمایندگان سازمان های بین المللی فعال در حقوق بشر داشت که همگی با موضوع کمک به مردم مظلوم غزه و جلوگیری از کشتار وحشیانه فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها برگزار شد.

کلیدواژه