آذر ۰۹, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸ Asia/Dushanbe
  • رئیسی: تلاش دولت ایران برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است
    رئیسی: تلاش دولت ایران برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیدابراهیم رئیسی» در جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت، بر نقش هیات‌های اجرایی و نظارت در رقابتی بودن و همچنین میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تأکید و تصریح کرد: دولت به‌دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است و در موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز معتقد است اصل بر صلاحیت است مگر آنکه دلیل معتبری بر عدم صلاحیت فرد وجود داشته باشد.

رئیسی همچنین با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمایت و مشارکت دولت آمریکا در قتل عام مردم مظلوم فلسطین، هرگونه تلاش آمریکا برای دخالت در تصمیم گیری برای آینده غزه را بشدت محکوم و تصریح کرد: آینده غزه به دست مردم این منطقه و به واسطه دولت قانونی برآمده از آرا مردم آن یعنی حماس رقم خواهد خورد، و هر اقدام دولت امریکا در این رابطه محکوم به شکست است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفتم اکتبر  عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

کلیدواژه