آذر ۱۱, ۱۴۰۲ ۰۹:۲۱ Asia/Dushanbe
  • رزمایش دریایی مشترک ایران،روسیه و چین
    رزمایش دریایی مشترک ایران،روسیه و چین

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین گفت، کشورهای پاکستان، برزیل، عمان، هند، آفریقای جنوبی و برخی از کشورهای همسایه در دریای خزر نیز به عنوان ناظر دعوت شده اند.

دریادار ایرانی پیام اصلی برگزاری رزمایش‌های مشترک در منطقه را توان تامین امنیت در منطقه دانست و تاکید کرد، پیام اصلی رزمایش‌های مشترک در منطقه این است که امروز برای تامین امنیت و ایمنی کشتیرانی نیاز به حضور کشور ثالث وجود ندارد و کشورهای منطقه می‌توانند با همکاری یکدیگر امنیت را برقرار کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین به برگزاری و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های این نیرو اشاره و اظهار کرد، این نمایشگاه امروز(شنبه) در حوزه‌های مختلف قطعه سازی، توانمندی بخش نرم، شناورهای سطحی و زیر سطحی بدون سرنشین‌ها در تهران افتتاح می شود و بخش‌های موشکی، اژدر و جنگ‌های الکترونیک در نمایشگاه بندرعباس به نمایش در خواهد آمد.

دریادار ایرانی درباره رهگیری ناوگان کشورهای فرامنطقه‌ای نیز گفت، پهپادهای مراقبتی و شناسایی رادارگریز ایران با اقتدار و بدون اینکه آنها متوجه شوند، بالای سر ناوگروه‌های فرامنطقه‌ای پرواز می کنند.

کلیدواژه