آذر ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۶:۱۶ Asia/Dushanbe
  • سخنگوی قوه قضائیه ایران: تأیید حکم حبس ابد شهروند ایرانی در دادگاه سوئد، فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است
    سخنگوی قوه قضائیه ایران: تأیید حکم حبس ابد شهروند ایرانی در دادگاه سوئد، فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است

سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت: تأیید حکم حبس ابد «حمید نوری » شهروند ایرانی در دادگاه تجدید نظر سوئد، اجحاف آشکار و ظلم مبرهن و فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است.

دادگاه تجدیدنظر سوئد روز گذشته (سه‌شنبه) در ادامه رفتارهای طالمانه و ضد موازین حقوق بشری خود  حکم دادگاه منطقه‌ای استکهلم درباره حبس ابد «حمید نوری» شهروند ایرانی به دلیل اتهام‌های ادعایی "نقض قانون بین‌المللی و قتل" تایید کرد.
وکلای حمید نوری و نیز بسیاری از وکلای بین‌المللی، در اظهارات متعدد روند و اصل دادگاه حمید نوری را متاثر از سیاسی کاری و خارج از قواعد و موازین حقوقی بین‌المللی و حتی قوانین داخلی سوئد عنوان کردند.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری روز چهارشنبه درباره تأیید حکم حبس ابد «حمید نوری» شهروند ایران در دادگاه تجدید نظر سوئد افزود: صدور حکم ناعادلانه دور از انتظار نبود و اگرچه مایه تأسف و تاثر شد اما قابل پیش بینی بود.
ستایشی گفت: حکم خشن و خلاف حقوق مصرح بین‌المللی نشان داد که دادگاه سوئد به جای رسیدگی عادلانه، جانبداری از تروریست‌ها را تعقیب کرد و حتی اجازه حضور شهود متهم پرونده را در دادگاه نداد.
«حمید نوری» شهروند ایرانی ۹ نوامبر ۲۰۱۹ در بدو ورود به سوئد برای حل و فصل اختلافات خانوادگی دخترش از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.
دادستانی سوئد، این شهروند ایرانی را به مشارکت در حوادث ادعایی مربوط به ۳۴ سال پیش در ایران متهم کرده است و شاکیان این پرونده نیز عمدتاً از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

کلیدواژه