آذر ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۵ Asia/Dushanbe
  • نصب موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای سپاه پاسداران
    نصب موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای سپاه پاسداران

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نصب موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی بر روی شناورهای این نیرو خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، سردار دریادار " علیرضا تنگسیری " فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت، موشک‌هایی‌ با برد بالا، مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیری پیش از شلیک بر روی شناورهای سپاه نصب شد.

سردار تنگسیری افزود، ساخت این شناورها توسط متخصصین ایرانی در نیروی دریایی سپاه نشان از عزم جدی فرزندان این کشور برای خودکفایی نظامی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد، شناورهایی با کلاس "حاج قاسم" با نام‌های "شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری" ساخته شده و با الحاق شدن شناور ابومهدی المهندس به زودی، شناور شهید رئیس علی دلواری به ناوگان ‌نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود.

سردار تنگسیری با بیان اینکه تمامی تحرکات تحرکات دشمن در خلیج‌ فارس با سامانه‌های زمینی، هوایی، سطحی و زیرسطحی به شکل ۲۴ ساعته رصد می‌شود  تاکید کرد، در حوزه پهپادی، بردافزایی، لود، باربری با موشک و در زیرسطحی هم‌ کارهای بزرگی انجام گرفته است.

دکترین دفاعی ایران اساسا مبتنی بر اصل بازدارندگی توسعه یافته است؛ برای ایجاد بازدارندگی واقعی، داشتن توانایی نظامی و تسلیحاتی معتبر و در اختیار داشتن نیروهای مسلح قدرتمند و مجهز نقشی اساسی دارد.

کلیدواژه