دی ۰۷, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۹ Asia/Dushanbe
  • تاکید وزیران خارجه ایران و ارمنستان بر گسترش روابط دوجانبه
    تاکید وزیران خارجه ایران و ارمنستان بر گسترش روابط دوجانبه

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، بر گسترش روابط دوجانبه از جمله تجاری و سیاسی، تاکید کردند.

حسین امیرعبداالهیان وزیر امورخارجه ایران 

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران امروز چهارشنبه با هدف گفت و گو و رایزنی با مقامات ارمنستان به ایروان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در ایروان با بیان اینکه تهران و ایروان مصمم به گسترش همکاری های دوجانبه هستند، گفت: کنسولگری ارمنستان در تبریز، استان آذربایجان شرقی (شمال غرب ایران) افتتاح می شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این نشست خبری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مذاکرات صلح در قفقاز جنوبی (جمهوری آذربایجان، ارمنستان) بدون دخالت قدرت های خارجی نهایی شود، به نقش ایران به عنوان یک کنش‌گر پایدار اشاره و تصریح کرد، در این راستا تهران به دنبال تقویت مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و چهارراه صلح است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران همواره از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کند گفت: تهران همواره رابطه تاریخی و مهمی با ارمنستان داشته و به دنبال ارتقای آن است.

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان، به آمریکا هشدار داد که اگر به دنبال خروج آبرومندانه از نسل‌کشی در غزه هستید، فورا حمایت نظامی گسترده خود را از رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه پیروزی برای رژیم صهیونیستی در غزه نخواهد بود، خطاب به صهیونیست ها گفت: تجربه شکست را ادامه ندهید و بگذارید مردم فلسطین و غزه برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. 

 

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز در این نشست خبری تاکید کرد ،روابط ارمنستان و ایران  در همه عرصه ها به ویژه افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه و منطقه ای ارتقا می یابد.

میرزویان گفت: ارمنستان قاطعانه به دنبال مذاکرات صلح است و ایروان بار‌ها حمایت خود را از صلح درازمدت با جمهوری آذربایجان اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز چهارشنبه در دیدارهای جداگانه با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و وزیر امور خارجه ارمنستان در خصوص روابط دوجانبه و منطقه رایزنی کرد.

کلیدواژه