دی ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۴:۲۱ Asia/Dushanbe
  • افزایش حجم مبادلات با تاجیکستان در دستور کار دولت ایران است
    افزایش حجم مبادلات با تاجیکستان در دستور کار دولت ایران است

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از پنج شرکت ایرانی فعال در سد و نیروگاه راغون تاجیکستان حمایت می‌کنیم،گفت: دولت ما در تلاش است تا حجم مبادلات با کشورهای دوست همانند تاجیکستان را افزایش دهد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از فارس، در جریان بازدید از سد و نیروگاه راغون تاجیکستان که بخش‌هایی از این پروژه بزرگ به دست پیمانکاران ایرانی در حال احداث و توسعه است، گفت: نیروگاه راغون تاجیکستان بلندترین سد جهان با گنجایش ۱۴ میلیارد متر مکعب ذخیره آب است که شش واحد نیروگاهی هر کدام به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات دارد.

وی افزود: تاکنون دو واحد این نیروگاه به بهره‌برداری رسیده و قرار است مجموعاً ۳۶۰۰ مگاوات تولید برق داشته باشد.

وزیر نیروی ایران با اشاره به اینکه در اجرای این سد پیمانکاران ایرانی نقش فعالی داشته‌اند، افزود: با توجه به استمرار فرایند ساخت و تکمیل این پروژه همچنان از خدمات شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی استفاده می‌شود.

محرابیان هدف از این بازدید را بررسی وضعیت شرکت‌های فعال ایرانی در این پروژه بزرگ و بین المللی عنوان و تاکید کرد: پشتیبانی از شرکت‌های ایرانی و تقویت سطح همکاری و فعالیت آنها در کشور تاجیکستان و سایر کشورهای همسایه در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر نیروی ایران در همین باره اضافه کرد:  افزایش حجم مبادلات با کشورهای منطقه یکی از اهداف اصلی دولت است که برای تحقق آن لازم است از شرکت‌های ایرانی بخش خصوصی که در کشورهای منطقه قرار دارند، حمایت شود.

کلیدواژه