دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۰۸:۰۴ Asia/Dushanbe
  • هنرنمایی ارکستر موسیقی ملی ایران  به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان
    هنرنمایی ارکستر موسیقی ملی ایران به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان

نخستین شب اجرای دوباره "همراه با خاطره ‌ها" ارکستر موسیقی ملی ایران،  به رهبری «مجید انتظامی» در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت و قطعه ای نیز به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان اجرا شد.

«همراه با خاطره‌ها»  شامل خاطره انگیزترین آثار « مجید انتظامی» است و  به علت استقبال گسترده مردم تاکنون چند بار در تالار وحدت تهران تمدید شده است.
مجید انتظامی، سابقه ای طولانی در ساخت موسیقی برای فیلم های سینمایی دارند و موسیقی متن فیلم خاطره انگیز " از کرخه تا راین " از آثار بیادماندنی این موسیقیدان سرشناس ایرانی است. 
در نخستین شب اجرای دوباره "همراه با خاطره ‌ها" قطعه ای نیز به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان اجرا شد.
عصر روز چهارشنبه (سوم ژانویه) در مراسم چهارمین سالگرد سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، جنوب ایران، دو انفجار تروریستی که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، در میان زائران این مراسم روی داد که بر اثرآن، 91  نفر شهید از جمله 22 دانش آموز به شهادت رسیدند. 

 

«محمد خراسانی زاده» مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اشاره به اجرای دوباره رویداد "همراه با خاطره‌ها" گفت: انتظامی، استاد خاطره‌های نقاط اوج فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی است.


مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ  ایران  با تاکید بر اینکه در این روزهایی که خیلی به وحدت، اتحاد و همدلی و همچنین یادآوری خاطرات مشترک نیاز است  و کارهای فاخر انتظامی مثال زدنی است، افزود:  انتظامی شور و شعور و شکوه ملت ایران را به تصویر می‌کشد و گاهی نیز حماسه و تغزل را در هم می‌آمیزد.


مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تصریح کرد: آثار انتظامی تلفیق سحرآمیزی از ظرفیت‌های مختلف آوایی موسیقی است؛ شاید این نبوغ درهم آمیختن سازهای جهانی، ایرانی و حتی محلی در کمتر کسی در کشور و حتی دنیا دیده شده باشد.

کلیدواژه