دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۱ Asia/Dushanbe
  • کنعانی: تروریسم خطر فراگیر برای همه دولت‌ها و ملت‌ ها است
    کنعانی: تروریسم خطر فراگیر برای همه دولت‌ها و ملت‌ ها است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان تاکید کرد، تروریسم خطر فراگیر برای همه دولت‌ها و ملت‌ها و برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

تروریست های کوردل سوم ژانویه 2024  همزمان با مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدای کرمان در حرکت بودند، انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند.

" ناصر کنعانی"  سخنگوی وزارت خارجه ایران،  امروز (دوشنبه)  در نشست هفتگی با خبرنگاران درخصوص حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان گفت: آنهایی که تروریسم را برای پیشبرد اهداف شوم خود مورد استفاده قرار داده و می‌دهند باید بدانند که مسؤولیت حقوقی، بین‌المللی و انسانی و اخلاقی ناشی از حمایت از جریان‌های تروریستی متوجه آنها است و باید پاسخگو باشند. 

به گزارش خبرگزاری فارس،  کنعانی افزود،  در گفت‌ وگو با طرف‌های غربی همواره این موضوع را گوشزد کردیم که تروریسم خوب و بد نداریم و تهدید فراگیر است و امنیت و صلح و امنیت بشری را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گفته کنعانی : داعش به عنوان پدیده  ساخته شده سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی غیر منطقه‌ای که خودشان هم در مواقعی نقش مستقیم خود را در ایجاد این پدیده شوم اعلام و اعتراف کردند، در طول سال‌های گذشته اقدامات تروریستی شومی را در سطح منطقه و خارج از آن انجام داده و بیش از همه ملت‌‌های منطقه قربانی این اقدامات بودند.

کنعانی  همچنین با اشاره به تحولات غزه گفت: دولت‌ های غربی و اروپایی در ورای شعارهایی که می‌گویند باید گام‌های عملی بردارند و از حمایت لجستیکی، نظامی و امنیتی از رژیم صهیونیستی اجتناب و  بر این رژیم فشار جدی وارد کنند که جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

کنعانی در ادامه تصریح کرد،  از هرگونه ابتکار و گفت‌و‌گوهای فلسطینی برای تقویت وحدت و انسجام  استقبال و از آن حمایت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت:  ریشه ناامنی‌ها در منطقه حضور نیروهای نظامی آمریکا  و مداخلات این کشور و حمایت بی قید و شرط  واشنگتن  از رژیم غاصب صهیونیستی است.

کلیدواژه