دی ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۷:۳۰ Asia/Dushanbe
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت ضد یمن
    واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت ضد یمن

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، تصویب قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت ضد یمن را با هدف تأمین اهداف سیاسی آمریکا دانست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی 2722  آمریکا را ضد انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران باریکه غزه، تصویب کرد؛ به این ترتیب قابل پیش بینی بود که آمریکا با همدستی شریک همیشگی خود یعنی بریتانیا ، به یمن حمله کند.

از اینرو فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که براساس دستور ستاد فرماندهی ارتش، بامداد جمعه به وقت محلی نیروی هوایی با پرتاب 100 موشک هدایت شونده به بیش از 60 هدف در 16 مقر نیروهای ارتش ملی یمن حمله کرد.

این حملات آمریکا و بریتانیا با واکنش و اعتراض کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران ، روسیه ، چین و عراق مواجه شد و برخی اعضای کنگره آمریکا هم ضمن اعتراض به حمله بدون مجوز کاخ سفید به یمن ، درباره تبعات این اقدام هشدار دادند.

در همین راستا و به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، "ناصر کنعانی " سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز جمعه در واکنش به قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد که با مباشرت و محوریت آمریکا ارائه و تصویب شده، گفت: این قطعنامه ظاهراً ادعای حمایت از حقوق کشتیرانی در دریای سرخ را دارد اما در اصل پوششی برای تأمین اهداف سیاسی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و تداوم جنایات این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه است.

«ناصر کنعانی» تصریح کرد: دولت آمریکا به جای اقدام قاطع برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه ، همچنان با حمایت کامل سیاسی، نظامی، بین‌المللی و دیپلماتیک، در کنار رژیم یادشده ایستاده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: علیرغم بیش از سه ماه  حملات نظامی ویرانگر و ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع باریکه غزه، اقدام آمریکا در ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت متضمن درخواست توقف جنگ علیه غزه، عملاً ممانعت از اجرای وظایف شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و مخالفت با خواست جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها و برقراری آتش‌بس است.

کلیدواژه