دی ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۷:۴۰ Asia/Dushanbe
  • ایران و تاجیکستان یک شرکت دانش بنیان مشترک تاسیس کردند
    ایران و تاجیکستان یک شرکت دانش بنیان مشترک تاسیس کردند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران از تاسیس شرکت دانش بنیان مشترک با تاجیکستان خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران توضیح داد: رئیس مجلس تاجیکستان بازدید گسترده ای از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. او با یک ایده آمد و علاقه زیادی به موضوع همکاری داشت.من به آنها تاکید کردم که ما به دنبال تجارت با یکدیگر نیستیم که معمولاً اینطور است، بلکه به دنبال همکاری هستیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس تاجیکستان از ما دعوت کرده است تا یک تا دو ماه آینده با همکاری شرکت های دانش بنیان کشاورزی، بهداشت و معدن جلسه ای در تاجیکستان برگزار کنیم و این نشست تا قبل از پایان برگزار می شود. سال، و هدف این است که چندین شرکت تولیدی دانش بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی درباره قرارداد 500 میلیون دلاری شرکت های علم و صنعت نفت نیز گفت: این قرارداد بسیار خوبی برای 500 میلیون دلار کالا بود که طی دو سال در 12 گروه کالایی خاص توزیع می شود.

همکاری بسیار خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف از جمله بخش گاز و اخیراً در حوزه تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در بخش گاز و قراردادهای آن آغاز شده است و امیدوارم انجام دهیم. پس قبل از پایان این دولت به نتیجه برسیم.

کلیدواژه