دی ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۶:۰۲ Asia/Dushanbe
  • دانش پیشرفته پزشکان ایرانی و رونق گردشگری سلامت در ایران
    دانش پیشرفته پزشکان ایرانی و رونق گردشگری سلامت در ایران

رئیس پژوهشگاه رویان گفت، ایران در حوزه سلامت استعداد و ظرفیت بسیار خوبی در جذب بیماران خارجی دارد که به رونق توسعه گردشگری سلامت منجر خواهد شد.

گردشگری سلامت، سفر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت یا تندرستی، است که شهروندان یک کشور به علت‌های مختلف مانند نبود امکانات پزشکی مورد نیاز یا هزینه بالای یک جراحی خاص،برای درمان به کشور دیگری سفر می کنند.


به گزارش ایرنا،«عبدالحسین شاهوردی» رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با تاکید بر توان دانشی پیشرفته پزشکان ایرانی به عنوان زیرساختی برای گردشگری سلامت، افزود، پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از مراکز سلامت در سال گذشته به تنهایی میزبان هزار بیمار از کشورهای مختلف بوده است.
شاهوردی همچنین در زمینه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌های طبیعی تصریح کرد ایران از زیرساخت های لازم برخوردار است که می تواند در زمینه گردشگری سلامت ارزآوری برای کشور داشته باشد.
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به توان جمهوری اسلامی ایران برای درمان انواع بیماری‌ها و جذب بیماران خارجی افزود، بیشتر مراجعات در حوزه درمان ناباروری است اما پژوهشگاه رویان در زمینه سایر بیماری های وابسته به سلول درمانی و همچنین بیماری های مفصلی این ظرفیت را دارد که پذیرای بیماران سایر کشورها باشد.

کلیدواژه