دی ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۴:۲۶ Asia/Dushanbe
  • رئیسی:فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است .
    رئیسی:فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است .

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در کنفرانس بین المللی طوفان الاقصی تاکید کرد : فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، " سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهوری ایران، امروز ( یکشنبه )  در اولین کنفرانس بین‌المللی "  طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری "  که  در تهران آغاز به کارکرد، گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر  جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، راه حل مسئله فلسطین را مقاومت و ایستادگی دانست و افزود: اگر جریان ظالم، منطق و مذاکره را بر نمی‌تابد تنها منطق در مقابلش مقاومت است.

رئیسی همچنین گفت:  همین امروز پیروز نبرد الاقصی فلسطین است و شکست خورده این میدان، رژیم صهیونیستی و حامیان اوست. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه  تصریح کرد: در سیاست جمهوری اسلامی ایران  حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.

رئیسی،  با تاکید بر اینکه باید به اِشغال پایان داده شود و اِشغال‌گر مورد مجازات و کیفر قرار گیرد و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اِشغال، مالکیت و مشروعیت نمی آورد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران  همچنین گفت :  عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه برای کشورهای منطقه و نه برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نیست. 

رئیسی با بیان اینکه جریان سازش یا تفکر کنار آمدن در موضوع فلسطین جواب نداد؛ گفت:  دلیل اینکه جریان سازش نتوانست کاری از پیش ببرد این بود که طرف مقابل به میثاقش پایبند نیست؛ رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۴۰۰ قرارداد، مصوبه و بیانیه‌ بین المللی را نقض کرده است.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد،  فلسطین صرفا دغدغه امت اسلامی نیست و  به مسأله جهانی تبدیل شده است.  

 

کلیدواژه