دی ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان: امنیت عراق و پاکستان را امنیت ایران می دانیم
    امیرعبداللهیان: امنیت عراق و پاکستان را امنیت ایران می دانیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد، هدف حملات موشکی ایران به پاکستان را نابودی تروریست‌های ایرانی جیش‌الظلم اعلام کرد.

براساس دعوت به عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در برنامه های اجلاس داووس ۲۰۲۴، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در برنامه های این اجلاس روز سه شنبه وارد سوئیس شد.

در همین راستا و به گزارش ایرنا؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیروز چهارشنبه در این نشست در خصوص حملات اخیر ایران به گروه‌های تروریستی در پاکستان با بیان اینکه هیچ یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند، گفت: در این حملات گروهک تروریستی جیش الظلم را هدف قرار دادیم.

امیر عبداللهیان با تاکید بر اینکه ایران هیچ تعارفی با تروریست های داخل خاک عراق و پاکستان که امنیت ایران را تهدید می کنند ندارد، تصریح کرد: امنیت عراق و پاکستان را امنیت ایران می دانیم.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص عملیات علیه مقر جاسوسان صهیونیستی در اربیل عراق با بیان اینکه هدف گرفتن مقر موساد در منطقه کردستان عراق به معنای هدف قرار دادن عراق نیست، گفت: ایران هر اقدامی که از طرف رژیم اسرائیل انجام بپذیرد را با قدرت پاسخ خواهد داد.

امیر عبداللهیان رژیم اسرائیل را دشمن مشترک ایران و عراق دانست و با اشاره به توافقنامه امنیتی تهران - بغداد، تصریح کرد: دولت و مقامات محلی کردستان عراق متعهد شدند امنیت مرزی ایران را حفظ کنند در همین راستا اقدام ایران در چارچوب مقابله با سو استفاده رژیم اسرائیل انجام شد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره حملات رژیم اسرائیل به بیروت پایتخت لبنان تاکید کرد: توقف نسل کشی در غزه می‌تواند به توقف درگیری‌ها در جنوب لبنان و فلسطین منجر شود.

امیرعبداللهیان با تشریح تحولات منطقه از جمله درگیری ها در غزه، لبنان و یمن، خاطرنشان کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل باید بداند که راهکار جنگ نیست و با جنگ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نابود نمی شود و اسیران اسرائیلی آزاد نخواهند شد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بدون آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست، بر توقف جنگ در غزه، باز شدن کریدورهای انسانی و تبادل اسیران تاکید کرد و گفت: دموکراتیک‌ترین دیدگاه برای حل مسئله فلسطین، ایده برگزاری یک همه پرسی بین مردم غزه و کرانه باختری رود اردن است.

امیرعبداللهیان در خصوص مذاکرات لغو تحریم های ضد ایران نیز با یاد آوری بدعهدی های آمریکا در برجام و اینکه سیاست های اعمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا هیچ تفاوتی با هم ندارد، تصریح کرد: تهران همچنان از هر اقدامی که کمک کند همه طرف‌ها به تعهدات خود به برجام برگردند استقبال می‌کند، بنابراین اگر طرف آمریکایی از اراده لازم برخوردار باشد، توافق دست یافتنی است.

کلیدواژه