دی ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۶:۱۴ Asia/Dushanbe
  • افزایش رشد صادرات فولاد ایران
    افزایش رشد صادرات فولاد ایران

حجم صادرات فولاد ایران در ۹ ماه گذشته از مرز ۹ میلیون تُن گذشته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، بر اساس اعلام «انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران» در۹ ماه گذشته، صادرات محصولات فولاد میانی رُشد ۷.۶ درصدی و صادرات محصولات فولادی رشد ۴ درصدی داشت و میزان صادرات کنسانتره شامل گُندله سنگ آهن و آهن اسفنجی به ترتیب ۹۲.۷ و ۹۷ درصد رشد داشته است.

صادرات آهن اسفنجی در ۹ ماه گذشته به یک میلیون و ۲۱۴ هزار تُن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۹۲.۷ درصدی را نشان می دهد، همچنین صادرات گندله نیز به هفت میلیون و ۲۴۴ هزار تن رسید که برای نخستین بار رُشد ۹۷ درصدی را تجربه کرد.

مجموع صادرات فولاد ایران شامل فولاد میانی و محصولات فولادی در ۹ ماه گذشته، هشت میلیون و ۹۸ هزار تن بود که با احتساب صادرات یک میلیون و ۲۱۴ هزار تُن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از ۹ میلیون تُن رسید.

گزارش آماری «انجمن فولاد ایران» همچنین نشان می دهد که  واردات مقاطع طویل فولادی نیز کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

انجمن جهانی فولاد نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که فولادسازان جهان در ۹‌ماه نخست سال۲۰۲۳ میلادی یک‌میلیاردو۴۰۶میلیون‌و۴۰۰هزار تن فولاد تولید کردند که این مقدار نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۰.۱درصد افت نشان می‌دهد.

طبق این گزارش انجمن جهانی فولاد که پیشتر منتشر شد، کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا و روسیه  همچنان در زمره بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان هستند و ایران نیز بعد از کره‌جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل در رتبه دهم بزرگ‌ترین فولادساز جهان قرار گرفته است.

کلیدواژه