دی ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۴:۱۰ Asia/Dushanbe
  • بیانیه وزارت خارجه ایران: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست
    بیانیه وزارت خارجه ایران: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله به نقطه‌ای در مرز ۲ کشور اعلام کرد که حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ وزارت خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه در بیانیه ای اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به اتباع غیرایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه تهران امنیت مردم و تمامیت ارضی را خط قرمز خود می داند، تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است.

در این بیانیه تاکید شده است: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آن‌ها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی مسأله اول جهان اسلام است، تیره کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: تهران از دولت دوست و برادر پاکستان قویا انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در حمله پهپادی بامداد امروز پاکستان به روستایی در استان سیستان و بلوچستان ایران در نزدیکی مرز دوکشور ، 9 تبعه غیرایرانی کشته شدند و به دنبال آن، کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

پاکستان به ‌عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز، پس از عراق دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است. 

کلیدواژه