بهمن ۰۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳ Asia/Dushanbe
  • کاخ موزه پکن به مدت ۳ ماه از آثار با شکوه ایرانی که بیش از ۳ هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد، میزبانی می‌کند
    کاخ موزه پکن به مدت ۳ ماه از آثار با شکوه ایرانی که بیش از ۳ هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد، میزبانی می‌کند

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران با از برگزاری نمایشگاه "شکوه ایران باستان" پس از پکن در شانگهای خبر داد.

نمایشگاه "شکوه ایران باستان" شامل ۲۱۱ قلم از اشیاء تاریخی و ۵ شیء بازآفرینی شده (مولاژ) از آثار دوره آهن تا دوره صفوی ۱۱ ژانویه با حضور «علی دارابی» قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران و جمعی از سفیران و نمایندگی‌های کشورهای خارجی مستقر در چین، مقامات و مدیران میراث فرهنگی و موزه‌های چین در کاخ موزه پکن گشایش یافت.
کاخ موزه پکن که به شهر ممنوعه شهرت دارد، به مدت ۳ ماه از آثار با شکوه ایرانی که بیش از ۳ هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد، میزبانی می‌کند.
قرار است پس از شهر ممنوعه، نماشگاه شکوه ایران باستان در شهرها و موزه‌های دیگر چین نیز به نمایش گذاشته شود.


«علی دارابی» قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت نمایشگاه "شکوه ایران باستان" در چین گفت: در آئین افتتاحیه نمایشگاه ایران علاوه بر سفیران ایران و چین ۹ سفیر و ۱۵ نمایندگی از کشورهای مختلف در این کشور حضور داشتند، که به گفته مسئولان کاخ‌موزه پکن، این سطح حضور سفیران کشورها در نمایشگاه‌های خارجی کم‌نظیر بوده است.


دارابی  افزود: استقبال از نمایشگاه به حدی بود که فقط بعد از گذشت یک روز از افتتاح، بلیت بازدید از کاخ‌موزه شهر ممنوعه تا دو هفته آینده آن پیش‌فروش شد و این در حالی است که روزانه حداقل ۵۰ هزارنفر می‌توانند از این موزه بازدید کنند.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران درباره انتخاب ۲۱۶ اثر و شیء تاریخی برای ارائه در نمایشگاه شکوه ایران باستان تصریح کرد: این آثار از ۳هزار سال پیش تا دوره قاجاریه را در برمی‌گیرد و توسط موزه ملی به گونه‌ای انجام شد که متناسب با ذائقه فرهنگی و سلیقه مخاطبان کشور چین باشد.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

کلیدواژه